قوانین و مقررات

قوانین و مقررات ۱۴۰۱-۰۴-۱۱T۱۲:۲۳:۰۸+۰۰:۰۰

بخش یک :

تعاریف

۱- رزرو : هرگونه نگهداری و اختصاص مکان ( اتاق، سوئیت، آپارتمان و …) در هتل، برای مدت زمان مشخص رزرو نامیده می شود.
۲- رزرو کننده: فردی که شخصاً یا به نمایندگی از شخص دیگری با مراجعه مستقیم و یا کتباً از طریق ارسال نامه، نمابر و یا از طریق امکانات اینترنتی و وب سایت تقاضای رزرو اتاق برای مدت زمان مشخص نماید.
۳- رزرو گیرنده : مسئول رزرواسیون یا پرسنل فرانت آفیس هتل که اجازه انجام رزرو در هتل را دارند و مسئول و مجاز به تایید و یا امضای برگ رزرو هستند.
۴- موضوع رزرو: عبارت است از محلی که میهمان در تاسیسات گردشگری (اقامتی) اسکان خواهد یافت؛ شامل اتاق ، سوئیت ، آپارتمان و … که در تقاضای رزرو متقاضی قید شده است.
۵- مدت و زمان رزرو : تاریخ ورود میهمان که بعد از ساعت ۱۴ روز ورود شروع شده و تا قبل از ساعت ۱۲ روز خروج ادامه خواهد داشت.
۶- مبلغ رزرو (پیش پرداخت) : وجه نگهداری مکان، به عنوان پیش پرداخت به صورت علی الحساب و معمولاً معادل هزینه یک شب اقامت خواهد بود که می بایست توسط متقاضی به حساب هتل واریز و رسید آن جهت صدور برگ رزرو به بخش رزرواسیون هتل نمابر یا تحویل شود.
۷- واچر (تائیدیه رزرو) : هرگونه تایید مکتوب و یا رسید الکترونیکی که توسط رزرو گیرنده به رزرو کننده (چاپی، ایمیلی و پیامکی) تحویل داده شود واچر گویند که می بایست حتما ً ممهور به مهر هتل و یا از طریق کانال های رسمی الکترونیکی هتل بوده و کلیه مشخصات رزرو از جمله موضوع رزرو، نام میهمان، مبلغ پیش پرداخت، تاریخ ورود و خروج و … در آن قید شده و دارای شماره و تاریخ باشد.

بخش دو :

شرایط انجام رزرو

۱- پس از ارائه درخواست اولیه و اعلام مبلغ پیش پرداخت توسط هتل، رزرو کننده می بایست در مهلت زمانی تعیین شده، نسبت به واریز وجه به حساب بانکی هتل اقدام و فیش واریزی یا حواله بانکی (شامل واریز نقدی به حساب، انتقال کارت به کارت در شبکه شتاب و یا پرداخت آنلاین) را به شماره تماس هتل نمابر و یا ایمیل نماید.
۲- هتل موظف خواهد بود پس از دریافت تصویر فیش بانکی (و یا دریافت تاییدیه الکترونیکی بانکی) و انجام رزرو، نسبت به تائید مبلغ حواله وصول شده و یا فیش واریزی و ارائه برگ تایید رزرو به میهمان اقدام نماید.
۳- رزروهای بدون پیش پرداخت یا بدون مکاتبه رسمی و کسب تاییدیه هتل فاقد اعتبار می باشد و هتل مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.
۴- هتل درخصوص جاماندن یا تاخیر و لغو وسیله سفر میهمانان هیچگونه مسئولیتی نداشته و در صورت عدم مراجعه میهمانان در روز مقرر به هتل مشمول شرایط ابطال و انصراف از رزرو خواهد شد.
۵- در صورت رزرو در قالب تور مقررات خاص تور در هتل اعمال خواهد شد.
۶- برابر با تعرفه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افراد زیر ۲ سال از پرداخت هر گونه هزینه معاف، افراد بین ۲ الی ۶ سال خردسال محسوب می گردند و قیمت نفر اضافه برای خردسالان نیمه بهاء و برای افراد بالای ۶ سال نرخ به طور کامل محاسبه خواهد شد.
۷- به نرخ های هتل ۹% مالیات بر ارزش افزوده اضافه می شود، در صورت افزایش نرخ مالیات ما به تفاوت نرخ دریافت می گردد.

بخش سه :

شرایط پذیرش

۱- ساعت ورود به هتل ملاک محاسبه نبوده و ساعت تخلیه اتاق قبل از ساعت ۱۲ ظهر و تحویل اتاق بعد از ساعت ۱۴ می باشد.
۲- میهمان می بایست درهنگام ورود به هتل برگ تایید رزرو و اصل فیش یا حواله بانکی (چاپی و یا الکترونیکی) را به مسئول پذیرش ارائه نماید.
۳- همراه داشتن شناسنامه عکس دار میهمانان و همراهان در زمان ورود و اقامت و رعایت شئونات اسلامی و مقررات هتل الزامی است.
۴- در صورت درخواست میهمان جهت افزایش زمان اقامت تا ساعت ۱۸ و امکان آن توسط پذیرش هتل ، معادل ۵۰% هزینه آن نوع اتاق و پس از ساعت ۱۸ هزینه کامل اقامت یک شب آن نوع اتاق از میهمان دریافت می گردد.
۵- در صورتیکه میهمان قبل از ساعت ۱۴ مراجعه نماید ، هتل وظیفه ای در قـبال ارائه اتاق نخواهد داشت و تنها در صورت امکان و خالی بودن اتاق میتواند همکاری لازم را داشته باشد.
۶- هتل در خصوص جهت، طبقه، رنگ و طرح اتاق هیچگونه مسئولیتی ندارد و شماره اتاق هنگام ورود میهمان به هتل توسط پذیرش تعیین می شود.
۷- در صورت اقامت افراد بیشتر از ظرفیت مشخص شده هر اتاق، نفر اضافی شامل پرداخت هزینه نفر اضافه بوده و منوط به دریافت تخت یا سرویس اضافه نمی باشد..
۸- میهمان موظف است در پایان اقامت رزرو شده نسبت به تخلیه اتاق در ساعت مشخص توسط هتل اقدام نماید و در صورت تمایل به تمدید، با هماهنگی و توافق پذیرش هتل ممکن خواهد بود.

بخش چهار :

لغو یا تغییر رزرو

۱- تغییر تاریخ اقامت، تغییر نام رزرو کننده و لغو رزرو از لحظه تایید رزرو تا ۷۲ ساعت قبل بدون هزینه بوده و پس از آن هزینه یک شب به عنوان نوشو در فصول خلوت (آذرماه لغایت ۲۰ اسفند) و هزینه تمامی شب های اقامت به عنوان نوشو در فصول شلوغ (۲۰ اسفند لغایت آذرماه) شارژ خواهد شد.
۲- در صورتی که رزرو انجام شده به دلایل زیر توسط هتل لغو گردد، کلیه وجه دریافتی از میهمان بدون اخذ هرگونه هزینه ای به وی مسترد خواهد شد :

  • دلایل امنیتی دولتی
  • عدم سرویس دهی هتل به علت موارد فورس ماژور مانند قطع برق، آتش سوزی

۳- هتل تنها در تاریخ ورود رزرو، اتاق را جهت میهمان خالی نگه می دارد و در صورت عدم مراجعه میهمان تا ساعت ۸ صبح روز بعد، رزرو کنسل گردیده و هزینه آن مطبق بند ۱ کسر میگردد.
۴- چنانچه بعد از انجام رزرو، نرخ اتاق ها و خدمات درخواستی در هتل تغییر نماید رزروکننده موظف است ما به التفاوت هزینه اتاق و خدمات جانبی اعلام شده را پرداخت نماید.